Friday, December 18, 2009

HAPPY BIRTHDAY RADZLAN




Saya berjumpa dengan anak yang kedua...Radzlan dan mengucapkan Selamat Hari Lahir kepadanya.

"Nak hadiah apa?" Tanya saya

"....Kalau nak motosikal, tak boleh yang lain tu insyallah" sambung saya lagi.

Beliau berkata " Nak beli hamster".

Saya jawab kembali "Kan dulu dah beli?". "Oklah kalau tu ayah belikan"

Sebelah petangnya, kami sekeluarga pergi kekedai "Pet Shop" di Sg Chua Kajang.

Dalam perjalanan, saya sempat bertanya,

"Malam ni nak makan kat mana?"

Tiada jawapan yang memberangsangkan.
Disebelah malamnya, kami sekeluarga ke De Palma, Bandar Baru Bangi dan makan disana sekeluarga bersama GG yang kebetulan datang kerumah kami.

DiDe Palma terserempak dengan penyanyinya pada malam tu dan beliau bertanya,

"Lama tak datang?" dan saya maklumkan kepadanya hari ni kita celebrate Hari Lahir Radzlan
dan beberapa ketika kemudian beliau kepentas dan menyanyikan lagu "Happy Birthday".

Tampak jelas Radzlan panik bila penyanyi tersebut menyebutkan namanya.

Untuk Radzlan ayah dan ibu berpesan,
......Ikutilah pesan dan nasihat ibu dan ayah kerana pesanan ayah dan ibu serta doa agar
Radzlan berjaya dalam hidup..Insyallah
.....tunaikan solatmu kerana itu adalah suruhan RabbMu iaitu Allah dan dengan itu
hidupmu akan diberkati dan dibawah lindungan rahmatNya...Sesungguhnya rahmat Allah
itu maha luas,
........ikutilah sunnah Nabi Muhamad saw kerana beliau semulia2 insan yang dijadikan
Allah
.......tumpukan perhatian mu pada pelajaran kerana ia membantu masa depanmu
Daripada ayahmu
HJ ROSE ADY HJ RAMLI
12/12/2009
Bandar Baru Bangi

No comments:

Post a Comment