Thursday, March 18, 2010

SPM....keputusan Syamimi


Debaran amat dirasakan apabila diberitakan keputusan SPM akan diumumkan pada 11/03/2010. Saya selalu berdoa agar beliau mendapat keputusan yang baik tetapi dalam hati saya redha apa saja keputusan yang ada.

Paginya keluar bekerja seperti biasa...dan dalam jam 11.00 pagi sms dari Syamimi menyatakan beliau lulus dengan baik. Alhamdulillah...syukur kepada Allah kerana mengkabulkan permintaan Syamimi, ibunya, saya malah ahli keluarga yang lain termasuk Uwan, nenek dan yang lain-lain.

Terasa hati ini gembira dan rasa syukur yang amat sangat. Insyallah anak-anak yang lain akan mengikuti jejak beliau.

Walau apa pun yang berlaku saya berpendapat ini hanyalah permulaan dan ini bukanlah jua pengakhirannya.

Berjaya semasa SPM bukan penentu kejayaan dimasa akan datang malah kegagalan di SPM bukan penentu kegagalan dimasa akan datang.
Allah maha berkuasa yang akan merencanakan kehidupan ini bak nukilan setengah-setengah ustaz kejayaan akademik serta kekayaan bukanlah pengukur tetapi Allah melihat ketaqwaan dan keimanan seseorang.
Walau setinggi mana kejayaan atau kegagalan seseorang insan...kayu pengukur Allah swt hanyalah melihat siapakah diantara orang yang paling bertaqwa dan beriman.

Semoga Syamimi menjadikan kejayaan ini titik tolak untuk lebih berjaya didunia dan yang pasti memperbanyakkan bekalan yang akan dibawa diakhirat.

Dari ayahmu
Hj Rose Ady bin Hj Ramli
Bandar Baru Bangi
12/03/2010

No comments:

Post a Comment