Tuesday, November 17, 2009

Aida Ke Mekah Bersama suami








Syukur alhamdulillah...berkat doa semua keluarga akhirnya adik saya Hjh Rose Aida dan suaminya dapat mengerjakan Haji pada tahun ini bersama-sama suaminya, Latif.

Hajah Rose Aida telahpun mengerjakan haji dan tahun ini ingin mengerjakan Haji bersama-sama suaminya.

Mereka bertolak dari Seremban dengan bas yang disediakan oleh Ustaz Halim dan kami bertemu di Klana Jaya lebih kurang jam 2.30 pagi 14/11/2009.

Hati sayu kerana setiap kali ke Klana Jaya menyaksikan bakal2 Haji dengan pakaian ihram mereka, terasa hati ini dekat dengan panggilan Baitullah....dalam kata lain nak pergi sekali lagi.

Saya pun bantu Aida dan suaminya mengangkat beg2 mereka tapi tak banyak pun. Hanya 1 beg besar dan 1 beg sandang setiap seorang.

Semasa disana saya bertemu Hj Suhaimi kerana beliau pun ada menghantar saudara pergi menunaikan Haji. Tak sempat bergambar...tapi gambar saya disnapnya juga oleh beliau.

Saya terpaksa mninggaklan Aida dan Latif kerana jam sudahpun menunjukkan jam 4.00 pagi...tak tidur lagi.

Keesokkan harinya jam 6.30 petang ada menerima sms Aida menyatakan beliau baru sampai di Jeddah.

Alhamdulillah...semoga mendapat Haji yg mabrur.


Hj Rose Ady Hj Ramli
Bandar Baru Bangi
14/11/2009 26 Zulkaedah 1430 Hijrah

No comments:

Post a Comment