Monday, June 28, 2010

PERJALANAN BALIK DARI UiTM SEGAMAT – 26/06/2010


Lebih kurang jam 12.30 petang, kami meninggalkan UiTM Segamat dan kami mengambil laluan ke Tangkak, Tol Tangkak dan terus ke Tol Bangi.

Perjalanan kali ini dalam laluan ladang kelapa sawit dan sampai ke Bandar Tangkak.
Dari kolej Syamimi ke Tangkak lebihkurang 44 km sahaja. Perjalanan tersebut tidak dapat speeding memandangkan jalan yang sempit dan banyak kenderaan yang bawa slow.

Kami singgah disebuah gerai makan untuk makan tengahari dan meneruskan perjalanan untuk ke Tol Tangkak. Pada anggran saya Bandar Tangkak ke tol hanya beberapa kilometer sahaja.

Setelah melalui tol Tangkak...terus saja ke Bangi tetapi macam biasa...dikawasan Pedas, mata mula buat hal...ngantoook...perjalanan diteruskan dan berhenti sebentar di perhentian lepas tol Seremban untuk membasuh muka dan perjalanan diteruskan dan selamat sampai di depan rumah tepat jam 3.30 petang dan meter perjalanan tertera angka 179.1 km dan semasa perjalanan pergi semalam, jauhnya 175 km sahaja...Syukur Alhamdulillah, Allah selamatkan perjalanan kami sekeluarga dan semua urusan.

Kesimpulannya.....sekiranya ke UiTM Segamat ,insyallah kami akan mengikuti lebuhraya PLUS dari Tol Bangi ke Tol Tangkak kerana perjalanan ini lebih selamat dan cepat.

No comments:

Post a Comment